7 miljoen brommers en 2 koningen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tom Maya en Lars Inthof - Theunissen - WaarBenJij.nu 7 miljoen brommers en 2 koningen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tom Maya en Lars Inthof - Theunissen - WaarBenJij.nu

7 miljoen brommers en 2 koningen

Door: tommayalars

Blijf op de hoogte en volg Tom Maya en Lars

12 Maart 2012 | Vietnam, Hanoi

Goooooodmorning Vietnam!

We zijn in Hanoi! Weer heerlijk Azie; overal toeterende auto's, de
lekkerste etensluchtjes, drukte op straat!
We hebben een prima vlucht gehad. We hadden het niet meteen verwacht maar Aeroflot is gewoon echt goed; heerlijk eten, goed op tijd, hele rugzak met speelgoedjes voor Lars en als bonus bleek de vlucht Moskou-Hanoi driekwart leeg te zijn zodat we lekker de ruimte hadden (hoewel dat niet wil zeggen dat we een oog dicht hebben gedaan).
Zondagochtend om 9 uur geland en daar stond al(hoe luxe!) een mannetje met een bord met onze naam op ons te wachten.
Deze taxichauffeur heeft vast een beschermengel die Ayrton Senna heet
(onder het motto don't drive faster then your guardian angel can
fly..); we hebben al het verkeer incl. een porsche met hoge snelheid
ingehaald... Overal op de weg (of de stoep)rijden brommers waarbij een mondkapje belangrijker lijkt dan een helm.Mensen met hele eieren-winkels achterop of gewoon met 6 op 1 brommer. Denk dat de naam Vietnam gewoon "land van de brommer" betekent. De straat oversteken houdt dan ook in diep ademhalen, ogen half dichtknijpen en vertrouwen op de rijkunsten van de brommerrijders.
We hebben een gezellig hotelletje midden in het oude centrum.
Na een korte siesta hebben we zondag een wandeling om een meertje gemaakt. Dit is the place to be voor zowel toeristen als Vietnamezen; overal zijn ze aan het badmintonnen, tai-chi-en, bruidsreportages aan het maken of gewoon aan het wandelen.
Wij (lees Lars) blijken trouwens topattractie nummer 1 te zijn. Hij wordt behandeld alsof hij een koning is; niet overdreven zijn er wel 45 foto's van hem gemaakt, willen mensen hem optillen, een handje geven of over zijn hoofd aaien. Zelf vindt hij die aandacht gelukkig prima en poseert hij volmaakt voor elk toestel (behalve voor dat van Tom). 's Avonds gegeten bij een stalletje op straat en toen na een (ver)dwaaltocht lekker gaan slapen om vervolgens om half 2 klaarwakker te zijn (hoezo jetlag).

Maandag zijn we met een fietsriksja naar het mausoleum van Ho-Chi-Minh gegaan dat dus dicht bleek te zijn. Beetje rondgeslenterd, paar pagodes en tempels bekeken en juist toen we langs het koninklijk paleis liepen kwam er een hele politieescorte aan gevolgd door een auto met daarin de Belgische koning (we vonden het al zo aardig dat ze voor ons de Belgische vlag hadden uithangen op het paleis..).Kan me echter niet voorstellen dat hij zoveel aandacht heeft gekregen als onze Koning Lars.
Weer terug naar ons buurtje gelopen (Lars noemt overigens elk hotel gewoon "thuis") en lekker Indiaas gegeten.
Morgen vertrekken we naar Halong Bay; een baai met krijtrotsen waar we 3 dagen/2 nachten een boottocht gaan maken. Tot nu toe hebben we nog itt de voorspellingen geen regen gehad, dus hopelijk blijven de weergoden ons de komende dagen ook nog goed gezind.
Tot de volgende keer!
Groetjes van Tom, Maya en Koning Lars

p.s 1: De Vietnamezen zijn helemaal hoe je het je voorstelt, compleet met Vietnamese hoed (in combinatie met stiletto's waar ze bij ons op zouden verongelukken)
p.s.2: de Russen zijn overigens ook hoe je je de Russen voorstelt (nors en lelijk (sorry als er russen zijn die dit lezen))
p.s.3 Speciaal voor Chantalle: tussen alle kleine kraampjes en garage-hok-achtige-winkeltjes is hier een heuse Aldo-schoenwinkel

• 12 Maart 2012 - 14:41

Petra:

Hey Maya, tom en Lars,

Super zeg dat de vlucht zo soepel is verlopen. Altijd fijn zo'n goed begin :-)
    Enne Maya, hilarisch hoe je alles zo heerlijk levendig beschrijft, erg leuk om te lezen!! Amuseer jullie en geniet van alle indrukken!
    Fijne reis nog verder!!
    Groetjes,
    Petra

• 12 Maart 2012 - 15:04

Marga:

Ooooooh wat leuk. Ik heb het begin gelezen over jullie met koning Lars. Geweldig.

Ik stuur hem naar huis zodat ik alles op mijn gemak kan lezen.

Geniet r maar van. Ik zie toch een zonnetje op de foto :-).
    Ik blijf jullie volgen!! Nihao, Marga

• 12 Maart 2012 - 17:23

Anita:

Bij het lezen van je verslag, heb ik kriebels gekregen .. reiskriebels.
    Geniet, geniet, geniet! Jullie verdienen het.
    Groetjes
    Anita

• 12 Maart 2012 - 19:35

Omie/Bommie..Bompie :

Lieve kinderen wat fyn dat we zoveel

van jullie vakantie kunnen lezen .

x x x en dikke knuffels voor Lars

Bommie en Bompie.

• 13 Maart 2012 - 12:53

Chantalle:

Je weet het Maya, bij twijfel..... ;-)

groetjes!

• 13 Maart 2012 - 15:08

Peggy:

Geweldig reisverslag, jullie zijn zo ver weg en hierdoor toch zo dichtbij!
    Geniet nog lekker van jullie vakantie, ik geniet in ieder geval van jullie verhalen.
    Groetjes
    Peggy

• 14 Maart 2012 - 10:30

Sylvie:

Geweldig!
    Verheug me al op het volgende verhaal. Zit te lachen achter mijn pc (koning Lars die voor iedereen poseert behalve voor papa en ik zie ze al op de stoep gaan met zn allen op 1 brommer!) Mijn collega's vinden me vast raar, zo lachend in mezelf. Maar achja, what's new..
    Amezeer uuch!! Liefs Sylvie